Welkom

“Jezus zei tegen hen: Ik heb alle macht in hemel en op aarde gekregen. Ga er daarom op uit om alle volken tot mijn discipelen te maken”

Beleidsplan en activiteiten

Beleidsplan

Stichting Zendingsvrienden is een stichting zonder winstoogmerk, daarom werken we met vrijwilligers.

Ons motto is: “door vrijwilligers, voor vrijwilligers”.

We willen elkaar dienstbaar zijn zoals Jezus Christus ons leert in het bijbel gedeelte Mattheus 20:25-28

Vrijwilligers die een stage willen voor bepaalde tijd, zonder dat zij zelf een stichting of iets dergelijks hoeven op te richten, helpen wij in samenwerking met lokale kerken of organisaties.

Vaak is de kerk, de familie en vrienden of kennissen bereid om deze vrijwilligers te ondersteunen.

Ondersteuning bestaat uit mee denken, mee dragen en mee doen.

Door middel van een website of nieuwsbrief kunnen de vrijwilligers samen met de genoemde ondersteuning, aan hun achterban hun plannen bekendmaken en uitwerken.

Hierin wil stichting Zendingsvrienden graag zich dienstbaar maken door te bemiddelen en adviezen of informatie aandragen, inzake het organiseren van een vriendenkring of thuisfront comité, het geven van presentaties, het houden van acties en de financiële ondersteuning enzovoort.

Ook kunnen zendelingen of zendingswerkers die bij een NGO of andere organisatie zijn aangesloten een beroep doen op de ervaring die Stichting Zendingsvrienden in de loop der jaren heeft opgebouwd.

Bepaalde nieuwe projecten kunnen in samenwerking worden voorbereid en uitgebouwd.

Vaak wordt er dan een beroep gedaan op de dienstbaarheid van, en samenwerking met de diverse lokale kerken en gemeenschappen.

Voor meer informatie, neem gerust contact met ons op.

Actie plan en activiteitenverslag 2021.

Normaliter vinden er vergaderingen plaats en bezoeken, zijn er presentaties en acties.

Helaas is er vanwege de coronamaatregelen ook dit jaar, voor wat fysieke bijeenkomsten en dergelijke betreft, niet veel van terecht gekomen.

Alleen telefonisch en via E-mail is er gecommuniceerd.

Jammer, maar zolang iedereen gezond blijft kunnen we er mee leven.

Gelukkig is uit de diverse reacties en financieele ondersteuning gebleken dat de trouwe achterban de zendelingen en zendingswerkers niet in de steek hebben gelaten.

We hopen dat de beperkingen en het corona virus snel tot de verleden tijd behoort.

We wensen iedereen een gezegend en gezond 2022 toe.

Contact

Voor meer informatie over de Stichting Zendelingsvrienden en de mogelijkheden, kunt u contact met ons opnemen. Uw contact persoon is de heer Peter F. Walinga

Neem contact op